KOVÁCS Ágnes

Kultúra-marketing szakértő
Crane Kft., Budapest

Életrajz

A reklámszakmában kezdte karrierjét (Saatchi&Saatchi, JWT), majd a General Motors Marketingkommunikációs menedzsere volt: 26 országért volt felelős. A Müpa értékesítési és marketing igazgatójaként az európai szinten is egyedülálló, komplex CRM rendszer fejlesztési projektjét vezette.
A kulturális terület szakértőjeként a közönségközpontú marketing szószólója lett. A Crane Kft. kulturális osztálya, a CULTURE.CRANE vezetőjeként stratégiai szerepe volt a kultúraspecifikus, innovatív megoldásokkal rendelkező CRM rendszer, az ARMSys tervezésében és megvalósításában. Ő vezette a CULTURE.CRANE SURVEY 2015 felmérést, melynek eredményeit a rotterdami Classical Next konferencián ismertette.

 

Absztrakt

Digitális átalakulás a kultúrában

Jelentős átalakulás figyelhető meg manapság a kultúrafogyasztási szokásokban és az információforrásokban. Ez a jelenség újfajta kihívások elé állítja a kulturális marketingeseket, de olyan lehetőségeket is biztosít, melyek pár évvel ezelőtt még nem léteztek.
2015-ben készítettünk egy európai felmérést koncerttermek és kulturális központok körében, melyet most, 2018-ban múzeumspecifikusan megismétlünk, hogy megvizsgáljuk, milyen mértékben alkalmazza és használja ki a marketing az új digitális platformokat és az új technológiák által kínált lehetőségeket, illetve milyen egyéb eszköz vagy megoldás gazdagíthatná az élményalapú marketingrepertoárt.
Az első eredmények a MAPS 2018 workshopon kerülnek nyilvánosságra