KOVÁCS Ágnes

Kultúra-marketing szakértő

Crane Kft., Budapest

Életrajz

A reklámszakmában kezdte karrierjét (Saatchi&Saatchi, JWT), majd a General Motors Marketingkommunikációs menedzsere volt 26 országra. A Müpa értékesítési és marketing igazgatójaként többek között az európai szinten is egyedülálló, komplex CRM rendszer fejlesztési projektjét vezette.
A kulturális terület szakértőjeként a közönség-központú marketing szószólója lett. A Crane Kft. kulturális osztályát, a CULTURE.CRANE-t vezetve stratégiai szerepe volt a kultúra-specifikus, innovatív megoldásokkal rendelkező CRM rendszernek, az ARMSys-nek, annak tervezésében és megvalósításában.
A CULTURE.CRANE SURVEY 2015 felmérést vezette, majd eredményeit a rotterdami Classical Next konferencián ismertette.

 

Absztrakt

Digitális transzformáció a kultúrában
Jelentős átalakulás figyelhető meg manapság mind a kultúrafogyasztási szokásokban, mind pedig az információ-források tekintetében. Ez a jelenség újfajta kihívások elé állítja a kultúra-marketingeseket, de olyan lehetőségeket is biztosít, melyek pár évvel ezelőtt még nem is léteztek.
2015-ben készítettünk egy Európai felmérést koncerttermek és kulturális központok körében, melyet most 2018-ban múzeum-specifikusan megismétlünk, hogy megvizsgáljuk, milyen mértékben alkalmazza és használja ki a marketing az új digitális platformokat és az új technológiák által kínált lehetőségeket, illetve milyen egyéb eszköz vagy megoldás gazdagíthatná az élmény-alapú marketing-repertoárt.
Az első eredmények a MAPS 2018 workshopon kerülnek nyilvánosságra.